DET VÄRSTA MED ATT VARA VÄNSTERHÄNT

Folk frågar alltid: Hur är det att vara vänsterhänt? Hade inte riktigt tänkt på det, men satt och tänkte på det i morse och kom fram till att det verkligen suger att vara vänsterhänt, this is why;
  • Man lyckas alltid smeta ut allt man skriver under proven så allt man har att lämna in är ett grått papper.
  • När jag får smörkniven efter en högerhänt är smöret på fel sida!
  • Vänsterhänta lever i genomsnitt 9 år mindre än högerhänta.
  • Det är grymt svårt att öppna plåtburkar med såna där burköppnare... Du vet vad jag menar!
  • Bara föreställ er att rita på paint med fel hand. IMPOSSIBRU!
  • "Här Nellie, klipp av det här snöret åt mig är du snäll." "DET ÄR JU FEL SAAAX!"
  • "Ni kan skriva med fel hand så att vi inte ser vilken som skriver vad" sa lärarna. Jag var den enda som lämnade in ett papper utan utsmetad text...
Jaa, det är väl lite såna saker som jag stör mig på i vardagen. Finns nog grymt många mer, typ som att jag inte kan hålla i en innebandyklubba rätt osv...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0