TALAR UT OM MIN SJUKDOM FÖR FÖRSTA GÅNGEN NÅGONSIN

Jag har inte varit frisk på två/tre år nu, utan jag har lidit av en sjukdom (som förövrigt inte är smittsam) som påverkas av mina sinnen och angriper min kropp.
I minst två år har jag varit sjuk, levt med smärta i hela kroppen, ömmande leder och muskler, otroligt känslig hud. 
Jag har levt med den fruktansvärda känslan av ren smärta när jag ska lägga mig varje kväll, gå upp på morgonen, gå, sitta och stå. Det hela blir värre när jag är stressad eller utsätts för psykiska påfrestningar, vilket får mig att undra om jag kommer klara av att gå natur-linjen utan att bryta ihop.
Jag blev ofta retad för att jag var så svag, hade dåliga knän och höfter, kunde inte tåla ett slag, och varken jag eller någon läkare jag träffat vet varför det varit så.
Då kan man ju undra :hur ont gör det egentligen när jag är som mest stressad?
Jo det fick jag veta idag i skolan. Vi skulle ha ett spanska prov, och jag pluggade inte på det (jag vet det var dumt av mig men hade ingen ork), och när det väl var dags för att göra provet, började det göra ont i flera olika delar av min kropp, det gjorde otroligt ont att sitta kvar på stolen, att stödja armarna mot bänken - att ens rätta till tröjan (!) gjorde ont på huden. När jag var klar gick jag hem, men mina hälar gjorde för ont för att gå normalt, likaså mitt smalben. När jag kom hem tvättade jag händerna i varmt vatten, för jag frös så, men jag kunde inte torka dom efteråt, handduken var inte mjuk nog.
 
Jag ville bara dela med mig av det här, eftersom det är få som vet om vilken smärta jag går igenom varje dag, och jag önskar folk kunde förstå varför jag måste vila efter en 3 kilometerspromenad. Något annat jag önskar är att jag skulle kunna byta kropp med någon, för att minnas hur det kändes att inte få ont av att någon håller en hand mot min arm, eller byta ställning på benen efter fem minuter utan att det gör ont.
 
Tack för att ni läste.
Random sten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0