NYCKLAR TILL LYCKA

Det här kommer troligen vara det mest betydelsefulla blogginlägg jag någonsin skrivit på denna blogg. 
Jag har nämligen klurat och frågat mig själv varför jag har varit så otroligt lycklig den senaste månaden, och jag tror jag har hittat några anledningar som jag gärna vill dela med mig av! Så här har ni två nycklar till lycka (om man är som jag).
 
TACKSAMHET
Jag har insett att jag har uppskattat det jag har kring mig mer än någonsin den senaste månaden.
En mamma och pappa som älskar mig, kramgoa småsyskon, gröna skogar, mat varje dag som dessutom smakar gott, en toalett som går att spola, kärleksfulla kompisar ja ALLT sånt där som man oftast tar för givet annars. Jag är tacksam för att jag kan bli förkyld och överleva, för let's face it, många överlever faktiskt inte en sån sak. 
Så länge vi är tacksamma för det vi faktiskt har, trots att det kan va svårt i vissa stunder, så är det svårt att fokusera på det som vi inte har.
 
VAR DEN BÄSTA VERSIONEN AV DIG SJÄLV
 
Att visa den bästa sidan av sig själv innebär inte att man ska bli någon man inte är, eller att man ska dölja sina "annorlunda sidor". Däremot skulle jag personligen vilja råda alla att börja ta kontroll över sina känslor och inte bara ta spontana beslut när man är i ett negativt sinnesstånd.
Som kristen och troende brukar jag tänka "vad skulle Jesus göra?" i situationer där jag känner att mina gärningar styrs av mina känslor såsom rädsla, ilksa, sorg osv... Så nu, istället för att krossa en insekt det första jag gör, så tar fångar jag den (om den inte bits) i handen och släpper ut den. Och ja, det är faktiskt riktigt ärofyllt och upplyftande att veta att man inte ens gör en fluga förnär. 
Så var så goda som möjligt, så kärleksfulla som möjligt, så kommer ni se att kärleken inte bara kommer tillbaka utan att du också kan va riktigt stolt över dig själv.
        

Kommentarer
Postat av: Ida

puss <3

Svar: Puss på dig!<3
Nellie Nilsson

2013-08-05 @ 00:01:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0