Varför jag tycker SD inte är ett lämpligt parti att rösta på

Jag tänker bara säga som det är: Jag är helt emot SD. 
 
Jag får höra hela tiden att SD är ett parti med bra politik, att dom inte alls är rasistiska och att de kommer med bra förslag för att Sveriges ekonomi ska hålla så bra som möjligt i längden. Visst låter det bra? Men om man lyssnar nogrannare så hör man annat också.
   Invandrarna tar våra jobb, de vandaliserar hus och bilar och vår ekonomi kommer krascha på grund av dem. Muslimerna tar över. Jag vet åtminstone en av dessa motiveringar som använts förut.
   "Judarna tar våra jobb. Anledningen till att vår ekonomi är så dålig idag är på grund av judarna." Det var ungefär det Hitler sa, innan han lovade att få ett stopp på det hela. Han lovade att Tyskland skulle bli ett land med återställd ekonomi. Han var en bra talare, kom med bra förslag och hade en bra politik. Precis som SD. Det många inte tänkte på under den tiden var hur Hitler skulle ta sig ann dessa judar som ställde till det så mycket för Tyskland. Hitler verklade ju så resonlig - han skulle säkert komma på ett bra sätt att få ut judarna ur landet. Fast nu var han ju inte särskilt resonlig och jag vet åtminstone några i SD som inte heller har alla hästarna i stallet.
   Vill vi verkligen rösta fram ledare som går runt med järnrör på stan? Som kallar kvinnor för horor och invandrare för blattar? Som ljuger om sina bakgrunder för att vända folket emot invandrare? Som påstår att de inte alls är rasister, när dom skyller många av de problem vi har i Sverige på "invandrare". 
   Jag vil inte ha såna ledare. De verkar inte vara särskilt vettiga, eller resonliga eller benägna att se saker från mer än ett perspektiv. Jag vet att jag tar i nu, men jag vill inte ha en "Hitler situation" i Sverige. Om de inte kan hålla tassarna i styr, eller ens ha ett dåligt samvete för alla de lögner de spottat ur sig, hur kan vi då lita på dem när de har makten över Sverige? Hela tiden förnekar de vad de sagt, vad de gjort... Hela tiden försöker dom sudda ut spåren för att dölja för oss röstare att de inte duger som ledande parti. Jag tror inte människorna i Sverige förstår riktigt hur långt de kan gå. 
 
Jag vet inte vad folket förväntar sig av att ha SD i täten för Svensk politik. Eviga jobbmöjligheter, förmögenheter och välfärd? Ja visst, sitt på er lilla pengahög medan SD röjer stan från invandrare. Jag tycker inte att det är rättvist att säga att invandrarna är roten till jobblösheten i Sverige. Jag tror inte att det är de som har jobbat hårt i skolan, eller sökt jobb under somrarna, eller engagerat sig i jobblivet som är arbetslösa. Det är de som sitter och inte får någon hjälp i skolan, eller som inte ens bryr sig om sina egna liv som är arbetslösa. Och jag tror inte att arbetsgivarna anställer invandrare för att... "tja, de behöver jobb så varför inte?" utan för att de helt enkelt hade bättre kunskaper, mer erfarenhet, mer driv och passion. Det kanske är sånt som vi behöver mer i av i Sverige. Bättre skola, mer hjälp, mer stöd. Sen vill jag bara påminna alla om att invandrarna sällan jobbar på topnoch-ställen. De står och bakar pizzor hela dagarna och kör taxi eller buss, och oftast är det de som ger bäst service -större leenden, fler välkomnanden... Jag tror vi kan lära oss en hel del från dessa människor - de som lämnat allt bakom sig för att få en chans till ett liv i demokrati, utan terror och blodbad, utan död och våld. De vill bara leva i fred för en gångs skull.
   Vad gäller vandalismen tror jag inte heller att det enbart är invandrarnas fel. Det finns gott om Svenskar som älskar att förstöra för andra. Pyromaner, sadister, pedofiler, våltäcktsmän, rånare. Ska vi utvisa dom också kanske? Eller är det bara invandrarna vi vill få ut? För det verkar som att vi gärna ger böter till svenska kriminella, men när det kommer till invandrarna, då ska dom ut. Visserligen är det dåligt med respekt att komma till Sverige och bryta mot lagarna, men då kanske vi borde göra något åt brottshanteringen istället? Se till att verkligen alla, oavsett ursprung, får ett straff som passar brottet - inte hudfärg. 
 
Det jag försöker säga är att lösningen är inte att skicka tillbaka invandrarna dit de kom från. Ärligt talat tror jag inte att de ville fly från sitt hemland och slitas från sina föräldrar från första början. Jag tror att vi helt enkelt måste lära oss att hantera brott och dåliga kunskaper (vilket resulterar till jobblöshet) hos alla i Sverige. Hur vi ska bättre vår ekonomi, det vet jag inte, men jag vet att hade jag suttit i Sveriges ledande parti, skulle jag vilja ge alla en chans, och jag skulle vilja se äkta rättvisa. 

Kommentarer
Postat av: Tjoad o redo

Hejhej. så du vet röstar jag blank pga av missnöje. Det jag dock måste säga är att den enda som ser det ur ett perspektiv är du själv. Du tycker det är så hemskt att är rasist men jag kan garantera dig att de du menar på är artiga och trevliga människor också är rasister. kanske 1 av 7. rasism är också bara ett ord som kan skapas via vita som svarta, jag minns som ung kallades svenskar för svennejävel och därefter kallade vi dem blattar, rätt logiskt enligt mig, som man bäddar får man ligga. de jimmy och sd först och främst säger är att de vill minska invandringen och hjälpa de få vi tar in istället för att skapa en massinvandring och ge sämre förutsättningar för invandrarna. Desutom är de flesta i vårt land och andra länder värn om sin egen hälsa och välmående, dock så tycker jag som du inte om SD allt för mycket men jag tycker de har rätt i sin sak om migrationsverkets sätt att hantera uppgiften och dess följer, till visso såsom att majoriteten av brott och våldtäkter sker av invandrare (om man gör fair mätningar, dvs antal svenskar och invandrare dvs kanske 1/7 av befolkninen är invandrare och 2/7 är invandrare,detta har med sättet vi har tagit hand om dem och inte för att de är sämre eller dåliga människor, alla är olika och de finns bra och dåliga personligheter oavsett vart man är ifrån. Men I ung ålder separeades jag bort från invandrare för utom i skolan då de inte specicellt var några trevliga typer direkt, svennejävel hit och dit medans man själv var rassist om man försvarade sig med ettt durå blatte. Men det är kultur choken som de invandrande föräldrarna måste försöka anpssa till den svenska kulturen innan den förstörs helt och hållet, för jag är en stolt svensk medborgare som vill behålla mina förfäders förfäder och långt tillbakas kultur och sånt som beskriver en svensk förr i tiden, Idag är alla bara asociala bortskämda människor som de flesta saknar hjärta. den ynka hjälp som ges är säkert nog för de flesta men de som har det svårt men att lära sig nya saker kommer ha det svårt att anpassa sig och känna sig utanför vilket kan leda till det ena och det andra. Så ta tag i de invandrare vi tar in och hjälp och få iväg dom till ett arbete såfort som möjligt, försöka att inte placera invandrarna i stora miljonprojekt, de formar folket därifrån också. Så på sätt och vis har jimmy rätt, beroende på hur man ser på saken, vilket du bara ser ett sätt medans jag som röstar blank ser det på flera sätt och har därför svårt att stödja något parti alls då jag har stora problem med vissa saker i varje parti!
Och ditt hat saknar motiv och bevis och är mest nonsens, ledsen att behöva säga det! Hitler höll sitt ord iallafall,till skillnad från reinfeldt och alla andra politiker. förutom JImmy, han har svar på frågan inte försöker trycka ner de andra som är med i debatten såsom reinfeldt med flera gör mot sd:S talesman Jimmy, samma tugg, men du är ju rasist du vill ju se svarta som slavar hit o dit lögn på lögn. fan de politik sluta kritisera och acceptera ett nytt tänkt. Jag ogillar F väldigt mycket, men inte går jag o skriver mitt hat mot deras partiledare o försöker hitta svagalänkar(som inte ens behöver vara sanna)
SD vill även lägga pengar på militären och ta tillbaka obligatorisk lumpen deltagande för män vilket enligt mig är en smart tanke. Försvarar SD för att alla andra hatar. du kan hitta negativa saker om alla partier men alla bryr sig bara om sd:s över rasistiska tänkade, vilket i många fall är mer patriotiskt, och de innebär att man är värn och älskar sitt land oavsett invånare såsom säkert jimmy gör men har råkat heta sverigedemokraterna =Representera Sveriges demokrater,med vita som svarta i sitt parti har de fått stå ut med allt bullshit tidningarna överdrivet och skriver om, hela kalaset för de skapar mer uppmärksamhet och köpare vilket är grejen med tidningar, de vänder på det beroende på vilket parti de representerar och de ger folket vad det vill ha och de sverige idag vill ha är en bekräftelse att SD är skit och helt totalt dumma i huvudet för de är som hitler mjÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ STFU,Men rösta inte sd

Svar: Jag har sagt att det låter bra med SDs politik, men det är hur Jimmy beter sig som får mig att bli skeptisk eftersom han ljuger och mutat medier för att inte sanningar om hans egentliga tycke ska komma ut. Allt Jimmy säger framför pressen verkar ju otroligt bra, som om han faktiskt verkar rationell, lugn och lösningsfokuserad, men när han inte står framför en mick kommer sanningarna fram och han bevisar bara att han inte är mer av en ledare än folk på högstadiet om nu blatte och hora ska användas så frikostigt. Om han kan ljuga framför pressen (vilket han faktiskt gjort, många i SD ljuger om tidigare uttalanden), hur kan vi då lita på att han håller sina löften?
Och ja, Hitler höll sitt löfte, och i och med det dödade han miljontals oskyldiga. Är det värt pengarna du får när de är ut vägen?
Nellie Nilsson

2014-08-20 @ 07:09:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0